Škrípanie vozňov pri brzdení, namáhavé otváranie dverí, smrad na toaletách, špinavé okná a chýbajúca klimatizácia je stále realitou cestujúcich na osobných vlakoch na Liptove, Spiši, či Gemeri.
Za posledné roky sa ale vo väčšine vlakov kvalita cestovania poriadne zlepšila.
Moderné, pohodlné, čisté a klimatizované vozne na našich železniciach nemáme zásluhou našich politikov, hoci mnohí z nich chcú aby sme tomu verili.
Až 77% nových vozňov nám totiž zaplatila Európska únia počas rokov 2007 až 2013.
Ide o desiatky miliónov eur, ktoré nám boli darované na zlepšenie kvality cestovania vlakmi. Európske fondy sú darom, nie pôžičkou. Bruselu nemusíme vrátiť ani cent.
Vďaka financiám z EU máme príležitosť zamestnať ľudí v regiónoch, teda mimo bohatej Bratislavy. Moderné vozne, ktorými denne cestujeme v rýchlikoch a IC vlakoch, sú vyrábané na Slovensku firmou ŽOS Vrútky.
Európska únia svoj podiel na obnove slovenských železníc nepropaguje na sociálnych sieťach práve najvýraznejšie. Asi to je dôvod, prečo sa o EU z Facebooku veľa nedozvieme. O to rýchlejšie sa šíria nepravdivé a zavádzajúce správy od politikov, ktorí naše členstvo v EU odmietajú.

Takto desivo by vyzerali slovenské rýchliky ak by Slovensko nebolo v Európskej únii.
Rýchlik s 12 vozňami
Porovnajme si dva rýchliky s 12 vozňami, ktoré smerujú z Bratislavy do Košíc.
-
Bez pomoci z EU
+ 3 vozne - moderné, čisté a klimatizované
+ 9 vozňov - staré, smradľavé a neklimatizované
-
Vďaka pomoci z EU, súčasný stav
+ 12 vozňov - moderné, čisté a klimatizované (možno nie vždy funguje tak ako má, údržba vozňov je však v réžii slovenských železníc).
Stále neveríte?
Sú medzi nami ľudia, ktorí si nechávajú manipulovať pochybnými informačnými zdrojmi a negatívnymi emóciami a vyhlasujú, že Brusel nám nanucuje zlé veci.
Ekonómovia však hovoria jasnou rečou. Slovensko dostáva z EU viac peňazí ako platí v podobe členských poplatkov.
Autor Patrik Lučan dňa 3. september 2020.
Chyba v článku? Napíšte nám